Manuál pro učitele
Tschechisch Schritt für Schritt
Lekce 20
Zobrazit všechna schémata z lekce 20
Tato lekce procvičuje další prepozice s instrumentálem, a především uvádí imperativy. V souvislosti s nimi představuje i vokativy. Je však samozřejmé, že vokativ může učitel procvičit, kdykoliv to uzná za vhodné, v jakékoliv lekci!
str. 205/cv.2:
Plné textu najdete v Textové příloze na str. 240.
str. 208:
Aktivita: Jeden student popisuje určitou situaci.. Ostatní studenti hádají, jaký imperativ v této situaci použije.
Aktivita 2: K
procvičení imperativu můžeme použít hru na robota. Robot provádí příkazy, které
mu ostatní dávají (sedni si, jdi k oknu, zpívej apod.)
Aktivita 3:
Existuje také těžší varianta této hry. Robot má opět provádět příkazy podle
přání zadavatele. Zadavatel ale nesmí použít klíčová slova ani slova od nich
odvozená. (pokud např. chcete, aby robot zazpíval písničku, nesmíte použít slovo
zazpívat a písnička, ani slova podobná). Nesmí taky činnost,
kterou má robot dělat, imitovat. Může jenom vysvětlovat, mluvit. Můžete např.
chtít, aby robot např. skákal/zvedl židli/vyplázl jazyk/otočil se kolem
dokola/šel ven a zavřel za sebou dveře/zapnul-rozepnul si knoflík/sundal si sako
nebo svetr/řekl vám svoji adresu.
str. 208/cv. 12:
Plné znění textu najdete v Textové příloze na str. 240.
Písnička:
Zdeněk Svěrák: Už nepracuj, mravenečku můj ,
J. Vodňanský: Když jde malý bobr spát
Texty písní můžete najít na