Schéma S11A:
Alice
Alice je typický „skřivánek.“ |
V 10. 30 jde spát. |
V 7. 30 jede do školy. |
Od 7 do 10 odpočívá - dívá se na televizi, poslouchá hudbu nebo čte. |
Od 6 do 7 snídá, čte noviny a pije kávu. |
Od 8 do 12 studuje. |
Ve 4 hodiny jde domů, nakupuje, uklízí nebo vaří. |
Od 1 do 4 je v práci. |
Alice vstává v 6 hodin ráno. |
Od 12 do 1 obědvá v restauraci. |
Petr
V 8 hodin večeří. |
Jde spát ve 2 hodiny v noci. |
V 11 hodin jí nějaké lehké jídlo, salát nebo sendvič. |
Od 12 do 8 je ve škole, studuje a píše testy. |
Petr vstává v 10 hodin ráno. |
Od 8 do 12 pracuje na počítači, píše e-maily nebo hledá informace na internetu. |
Od 11 do 12 čte noviny. |
Petr je typická „sova“. |
Nesnídá, ale od 10. 30 do 11 cvičí. |
Schéma S11B
Doplňte slova z tabulky.
holčička nakupovat vlasy dcera jestli
říkat starý mít
opravdu kluk ředitel
krásný učitelka pracovat
|
Historky ze života
1. Jsem ................................................. a pracuju v mateřské škole. Jednou přišel do třídy ................................................. a dal mi šek na peníze. Děti to viděly a jeden ................................................. kluk říkal: "Paní učitelko, vy si tady pořád jenom hrajete s dětmi. Ale kdy .................................................?"
2. Je mi 50 let a ................................................. dva vnuky. Bydlíme v Praze a já často říkám, že Praha je ................................................. historické město. Můj mladší vnuk jednou říkal: "Babičko, a ty jsi ................................................. jako Praha?" – "To nic není," ................................................. moje kamarádka, když to slyšela. "Můj vnuk chtěl vědět, ................................................. pamatuju dinosaury."
3. Moje kamarádka má krásnou malou ................................................., která má velké černé oči a kudrnaté černé ................................................. jako její tatínek. Jednou kamarádka ................................................. v supermarketu. Když platila u pokladny, prodavačka říkala: "Máte moc krásnou ................................................., paní." Kamarádka byla ráda, ale prodavačka pokračovala: "A je ................................................. vaše?"
Schéma S11C:
Typické české jídlo je |
jahodové knedlíky
|
Typické anglické jídlo je |
ryba a hranolky
|
Typické mexické jídlo je |
buritos
|
Typické japonské jídlo je |
suši
|
Typické italské jídlo je |
pizza
|
Typické ruské jídlo je |
boršč
|
Typické arabské jídlo je |
kuskus
|
Schéma S11D:
čaj tvaroh máslo káva
sýr mléko
šlehačka chleba rýže mouka
vajíčko brambory maso
banán paprika
rohlík cukr brokolice ryba
salát hranolky
|
Schéma S11E:
1. Alice je a) u kamarádky b) u Petra c) u Toma
2. Eva je a) v hotelu b) ve škole c) v supermarketu
3. Alice chce vařit a) maso a hranolky b) bramborové knedlíky c) jahodové knedlíky
4. Jahodové knedlíky a) jsou těžké b) nejsou těžké c) jsou populární
5. Na knedlíky Alice potřebuje a) maso b) máslo c) mléko |
6. Eva recept a) zná a říká ho Alici b) nezná c) zná, ale nepamatuje si ho
7. Alice je a) Angličanka, a ne Američanka b) Angličanka, a ne Češka c) Češka, a ne Angličanka
8. Alice vaří jahodové knedlíky a) každý den b) každý víkend c) poprvé v životě
9. Eva je a) učitelka, a ne kuchařka b) kuchařka, a ne učitelka c) učitelka, a ne studentka
10. Alice bude vařit na oběd a) rybu a hranolky b) jahodové knedlíky c) palačinky |
Schéma S11F:
1. trochu mouka/trochu mouky
2. kousek tvarohu/kousek tvaroh
3. trochu máslo/trochu másla
4. hodně cukr/hodně cukru
5. trochu šlehačky/trochu šlehačka
1. kolik mouka/kolik mouky
2. kolik tvaroh/kolik tvarohu
3. kolik másla/kolik máslo
4. kolik cukru/kolik cukr
5. kolik šlehačka/kolik šlehačky
Schéma S11G:
Schéma S11H:
Skandál |
Madonny |
Politika |
Billa Clintona |
Nový film |
Quentina Tarantina |
Nové cédéčko |
Stinga |
Nový proces |
Michaela Jacksona |
Gól |
Maradony |
Schéma S11I
|
|
OD - DO |
1 |
jedna |
|
2 |
dva |
|
3 |
tři |
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
30 |
Schéma S11J
dělat cukr dneska
tvaroh škola
poprvé kuchařka mouka potřebovat šlehačka
|
Alice je u Toma. Chce vařit oběd. Telefonuje Evě do .................................................
„Ahoj, Evo. Tom chce na oběd něco sladkého. Chtěla bych ................................................. jahodové knedlíky, ale nevím jak.“
„Jahodové knedlíky nejsou těžké. ................................................. trochu mouky, kousek ................................................., pak trochu másla, dvě vajíčka, hodně ................................................., trochu šlehačky a samozřejmě jahody...“
Schéma S11K
|
od - do |
jedna |
jedné |
dva, dvě |
dvou |
tři |
tří |
čtyři |
čtyř |
pět |
pěti |
šest |
šesti |
sedm |
sedmi |
osm |
osmi |
devět |
devíti |
deset |
desíti |