Manuál pro učitele
Tschechisch Schritt für Schritt
Lekce 19
Zobrazit všechna schémata z lekce 19
Tato lekce uvádí instrumentál . Tento pád se zde procvičuje okrajově na nástrojích a dopravních prostředcích, ale především v souvislosti s prepozicí s/se. Tematicky se lekce soustřeďuje na vztahy mezi lidmi ze dvou důvodů: jednak je to velmi frekventované téma a jednak se zde dobře procvičí prepozice s/se. Na rozdíl od starší verze této učebnice se zde vůbec neuvádí konstrukce být, stát se učitelem, ředitelem atd.
str.:199/cv.9:
Plné znění textu najdete v Textové příloze na str. 240.
str.199/cv. 10:
Aktivita 1: Učitel donese do třídy obrázky nejrůznějších lidí. Každý student si vybere jednoho člověka, vymyslí mu jméno a popíše ho podobně, jako jsou popsáni lidi v tomto cvičení. Pak studenti diskutují o tom, kdo s kým chodí a proč.
Aktivita 2:
Námět ke konverzaci/psaní:
Kdo má nejlepší vztah a proč?
1. matka se synem
2. matka s dcerou
3. otec se synem
4. otec s dcerou?
S kým z vaší rodiny máte nejlepší vztah vy?
Aktivita 3: Jak by podle vás mělo vypadat ideální rande? (kdo, kde, kdy, jak, co říkat…)
str. 200/cv.12:
Plné znění textu najdete v Textové příloze na str. 240.
Aktivita: Studenti doplňují slova z tabulky do textu ve správném tvaru Schéma S19A.
str. 201/cv.16:
Plné znění textu najdete v Textové příloze na str. 240.
Řešení detektivky: Martin nespáchal sebevraždu, zabila ho Sandra. Důkaz je, že venku bylo velmi špatné počasí a pršelo. Sandra tvrdila že 2 hodiny chodila venku po parku. Přesto měla perfektní make-up, krásný účes a bílé džíny. Za deset minut by se nestihla takto upravit.
Aktivita: Schéma S19B. Tuto aktivitu vytvořila Pavla Hanzlová. Postupujte podle návodu ve schématu.